zaterdag 12 december 2015

Zuinige zaterdag

Ondanks dat ik het zelf helemaal niet lekker vind, vind ik het belangrijk dat de kinderen het wel leren kennen/ eten. Dan heb ik het over gruwel de gruwel groente, spruitjes! Dus eenmaal per jaar staat het bij ons op het menu. Een groot voordeel van deze groente is toch wel dat het erg goedkoop is.

In de tijd dat ik nog niet glutenvrij at, schepte ik er altijd flink wat pindasaus over heen om de spuitjes smaak te maskeren nu ging dat niet. Daar door had ik bedacht dat ik deze keer de spruiten niet zou gaan koken maar roerbakken. Ik sneed de spruiten in 4 stukken en bakte ze met wat olie aan in de pan. Ondertussen snipperde ik een ui en deed die bij de spruitjes in de pan. Voegde nog een fijn gesneden teentje knoflook toe en schepte het af en toe om. Ik bluste het geheel af met wat glutenvrije ketjap manis.

Dit aten wij samen met wat opgebakken aardappeltjes van de vorige dag. Al met al vond ik het best lekker! Wie had dat gedacht dat ik dat ooit zou zeggen over deze gruwel groente.

Lijkt het je lekker? Dit weekend kosten de spuiten 39 cent per net bij de A ldi.

Wie weet er nog een lekker recept met spuitjes?

6 opmerkingen:

  1. Nee, ik weet geen lekker recept met spruiten, ha, ha, ha! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HEERLIJK ik ben gek op spruiten. met spekjes ui knoflook en appel . ook uit de wok he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je inspiratie! Met spekjes zal ik de volgende eens proberen.

      Verwijderen
  3. Dat ziet er lekker uit. Ga ik ook eens proberen. Nou, wij vinden spruitjes heerlijk en eten ze ook geregeld. Lekker met aardappelen en jus. (pssst niemand zeggen, ik doe altijd wat mayonaise bij de spruitjes. De kinderen schudden altijd vol ongeloof hun hoofd hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lust ze zelf eigenlijk niet, maar af en toe eet ik ze wel met gebakken spekjes en honing, en/of geitenkaas. En dan vind ik ze lekker!

    BeantwoordenVerwijderen