maandag 7 december 2015

Sinterklaasfeest

Zaterdag 5 december was het zover het sinterklaasfeest. In plaats van een pakjes avond. Vierden wij het in de ochtend. Om 10 uur kwamen mijn moeder met haar vriend(oma en opa) en zijn moeder( omi ) en mijn broertje. ( volgt u hem nog ;). We dronken gezellig een kopje koffie en voor de liefhebbers was er een stukje banketstaaf. Daarna ging mijn moeder samen met de kinderen naar het park toe om de hond uit te laten. Zo konden wij ongezien de zak met cadeautjes in de huiskamer neer zetten.

Toen de jongens weer thuis kwamen en de zak zagen staan was er een lichtelijke telleurstelling want ze hadden zojuist de pieten gemist. Samen met de kinderen haalde ik de cadeaus uit de zak en stapelde ze op in het midden van de woonkamer. Daarna kon het grote uitpak feest beginnen. Van te voren hadden we een cadeau limiet opgelegd van maximaal 3 dingen per kind (per gever). Wat zijn wij blij dat we dat hebben ingevoerd dit jaar. Het was precies genoeg. De kinderen maakte met plezier alles open en kregen dingen die ze echt graag wilde hebben. Lego, Playmobil en iets te knutselen. Een super leuk piraten spel en een pyjama. Voor de volwassene was er een nuttig cadeau bij. Zo kochten
wij pantoffels voor opa omdat ik gespot had dat die van hem vol gaten zaten. En voor oma kochten wij een vijzel omdat ze toevallig 2 maanden terug had aangegeven dat ze die wel goed kon gebruiken. Zelf kreeg ik een flesje heerlijk geurende badolie en manlief kreeg een kraslot. Voor mijn broertje kochten wij een aftershave omdat mijn moeder had aangegeven dat zijn flesje bijna leeg was.

Na het uitpakken maakte ik de lunch klaar. Ik warmde de soep op ( uit de vriezer) en bakte broodjes af in de oven. Voor ons was het erg luxe omdat we verschillende soorten vleeswaren op tafel hadden staan. Soorten die we normaal niet in huis hebben. Ook had ik gekozen voor diverse salades en stonden er plakjes komkommer, tomaat en gekookte eitjes. Zo was er voor ieders wat wils. We schonken zelfs verse jus d'orange. Zelf ging ik voor herkansing en at ciabatta broodjes van schar. Erg lekker!

Nu was het eigenlijk de bedoeling dat we na het lunchen nog gezamenlijk een kopje koffie zouden drinken en dat het daarna klaar zou zijn. Dan konden de jongens op hun gemak de hele middag met het speelgoed spelen en ik kon zo nodig mijn bed in kruipen. Dit liep wat anders dan gedacht om half 5 zwaaiden we iedereen gedag en was ik toch wel erg moe geworden. We aten de left overs van de middag. Broodjes met soep en salade.

Om half 7 lagen de jongens moe maar voldaan in bed en liet ik voor mezelf een bad vollopen en deed er een beetje van mijn nieuwe heerlijk geurende bad olie in. Bijna een uur lang lag ik heerlijk in een warm bad om vervolgens mijn bedje in te kruipen. Nog voor 8en ging bij ons het licht uit. Slaap lekker. Tot volgend jaar Sinterklaas!

Hoe was jullie Sinterklaasfeest?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten