woensdag 2 december 2015

Een onverwachts tandarts avontuur

Gisteravond is onze jongste zoon van de stoel gegleden en met zijn voortanden op de tafel gevallen. Na een hoop tranen mocht ik voorzichtig een blik werpen in zijn mond. Daar kon ik zien dat een voortandje wat meer naar beneden gezakt was en ik voelde dat het ook wat los zat. Het bloeden bleef maar werd wel minder. Gisteravond voor het slapen gaan heb ik hem een zetpil gegeven omdat hij erg veel pijn bleef aangeven in zijn mondje.

Vannacht hebben we een hele lange nacht gehad. Zoontje gaf pijn aan in zijn mondje, kon niet meer slapen. Nu zegt hij dat wel vaker dus hebben we geprobeerd hem nog wat te laten slapen naast ons. Manlief ging vanmorgen vroeg naar zijn werk en ik startte het ochtend ritueel op met de kinderen.
Bij het ontbijt wilde zoontje niet eten dat deed zeer. Zijn boterham heb ik in hele kleine stukjes gesneden dan kon hij het voorzichtig kauwen met zijn kiesjes. Na een paar hapjes was hij er wel klaar mee. Tandenpoetsen mocht ook niet. Dus na een voorzichtige blik in zijn mond zag ik dat het nog steeds wat bloede en het tandje zat nog los.

We brachten oudste naar school en daarna belde ik de tandarts. We mochten direct langskomen. Heel fijn! Ik belde manlief even om hem te vertellen dat we voor de zekerheid even langs de tandarts zouden gaan. Het enige nadeel is dat de tandarts zeker 5 km verderop is en manlief met de auto naar zijn werk was. Ook mijn schoonouders waren beide te werk er zat niets anders op dan op de fiets te stappen. Helemaal bezweet en buiten adem kwam ik dan ook een half uur later bij de tandarts aan. Mijn beweging heb ik weer gehad!

We zaten nog maar net in de wachtkamer toen manlief binnenstapte. Hij mocht tussen door even weg om bij zoontje te zijn. Heel erg fijn. Samen met zoontje en zijn knuffel kroop ik in de tandartsstoel en Zoontje deed heel dapper zijn mondje open. Ik had hem voorbereid dat er niets zou gebeuren en dat ze alleen maar even wilde kijken naar het tandje. Voor nu zag het er redelijk uit. Ze maakte voor de zekerheid nog een foto en zag dat het tandje wat uit zijn kommetje was gezakt. Ze vertelde dat er een grote kans is dat het tandje weer netjes vast zal groeien. Daar duimen we dus voor.

Voor volgende week staat er een nieuwe afspraak gepland. Als het tandje weer netjes vast zit is er niets aan de hand. Zit het tandje nog los dan word het getrokken. Voor deze mama met een tandartsangst toch wel erg spannend! Nu eerst maar een beetje bij komen met een kopje koffie.

4 opmerkingen:

  1. Oh vreselijk, ik leef met je mee, want ook ik ben bang voor de tandarts! Ik duim voor jou en je zoontje dat het allemaal 'vanzelf' goed komt en dat zijn tandje niet getrokken hoeft te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn zoon is twee keer op zijn voortanden gevallen, 1x zo erg dat hetandje dubbel geklapt was ook naar de tanfarts gegaan ook toen kregen we te horen groeit waarschijnlijk weer vast...en ja hoor muur vast weer, na een half jaar weer gevallen ook weer vadt gegroeit. Hij is nu 6,5 en begonnen met wisselen maar zijn voortanden zitten nog muur vast! Hopelijk gebeurt dit bij jullie ook l

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het ook! Hoelang heeft het geduurd voordat het tandje weer vast zat? Bij zoontje zit het tandje namelijk nog los.

      Verwijderen