donderdag 17 december 2015

Nee! niet nu

Juist op het moment dat het niet zo goed uit komt besluiten de beide jongens even flink te groeien.
Mama ik heb honger!! Hoor ik meerdere keren per dag. En dat terwijl ze dan net hun laatste hap van de 4e boterham door slikken. Ook het fruit is op het moment niet aan te slepen. Ach ik heb liever dat ze vragen om fruit en brood dan om koekjes en snoepjes. Ze eten dus op het moment niet alleen als reuzen maar groeien ook letterlijk uit hun kleding.

Jongste zoontje begon al wat te miepen elke keer als we zijn schoentjes aan deden. Dat bleek ook niet zo vreemd toen we zijn voetjes op lieten meten bij de schoenenwinkel.  Zijn voeten zijn Maar liefst 2 schoenmaten gegroeid en dat terwijl hij vorige maand ookal nieuwe schoenen nodig had ivm te klein. Ook werd zijn ondergoed te krap. Oudste zoon had enkel last van te korte hemden dus schoven we de hemden van oudste door naar jongste en kochten we nieuwe onderbroeken voor jongste.

Oudste zoontje groeide uit al zijn shirts en truien. Och we hadden slechts enkele weken terug zijn winter garderobe helemaal op peil gebracht. Nu kunnen we weer vanaf voor af aan beginnen. Zijn huidige broeken kunnen nog net. Gelukkig hebben we die in de volgende maat al in voorraad liggen. Van zijn shirts en truien baal ik stiekem wel. Al onze rekeningen staan op 0 door de aflossing van de schuld. Gelukkig had ik nog een vol zegelboekje liggen van de AH. Hoewel ik daar graag een extraatje van had willen kopen voor de kerst, ben ik blij dat we er op deze manier gebruik van kunnen maken. Met die 52 euro moeten we toch een heel eind komen.

6 opmerkingen:

  1. Zoiets komt inderdaad nooit op een handig moment. Vooral schoenen vind ik altijd een dure uitgave...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja schoenen zijn zeker duur. Gelukkig konden wij nu slagen voor 35 euro voor jongste.

      Verwijderen
  2. Zul je altijd zien. Hopelijk kun je heel voordelig slagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De schoenen zijn inmiddels gelukt voor 35 euro. Voor oudste binnenkort online bestellen.In de kleding winkel hadden ze de shirts van zijn keuze niet meer.

      Verwijderen
  3. In de kerstvakantie lekker in joggingpak en pyjama lopen, en dan is de kinderbijslag er al :)))

    BeantwoordenVerwijderen