donderdag 24 december 2015

Kerstcadeau van het u wv

En daar was hij dan. De lang gevreesde brief van het u wv met de beoordeling over mijn wa jong uitkering. In de brief stond iets over dat ze aannemen dat ik arbeidscappaciteit heb en als ik het er niet mee eens ben dat ik bezwaar moet indienen.

Ondanks dat ik niets anders had verwacht valt het toch zwaar. Het geeft stress en het vreet energie, energie die ik eigenlijk niet heb. Het bezwaarschrift heb ik verstuurd, uiteraard aangetekend want ik neem geen enkel risico! En nu is het afwachten. Afwachten op wat de volgende stap zal wezen, Word ik daar overgebeld? Ontvang ik een brief met verzoek voor een afspraak met een arbeidsdeskundige of, zijn ze het eens met mijn bezwaar?

Zo voor de feestdagen met een lichaam wat totaal van slag is, is geen pretje kan ik u vertellen. Ik wil de medewerkers van het u wv fijne feestdagen wensen. Dat ze die niet, net als ik door hoeven te brengen in bed! Of op de bank op de momenten dat ik alleen thuis ben met de kinderen. Ook wil ik al mijn lezers hele fijne dagen wensen! Dat jullie er van mogen genieten met de mensen waar jullie van houden! En eigenlijk niet alleen met de feestdagen maar elke dag!

Inmiddels ben ik er achter dat deze brief een standaard brief is die tot nu toe iedereen met een wa jong uitkering heeft ontvangen. Best wel slim want als mensen geen bezwaar maken dan is dat een flinke bezuiniging voor het u wv. Mijn strijd is nog niet gestreden en ik houd jullie op de hoogte!

7 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd of mijn zonen de brief ook krijgen. De oudste heeft zo'n handicap dat hij drie dagen per week op een dagbesteding zit. Meer kan hij niet aan. Ben benieuwd of hij moet gaan werken.....
    Ik kan me voorstellen dat het veel stress geeft, deze onzekerheid. Maar ik hoop dat je ondanks deze stress heel mooie dagen mag beleven. En echt mag genieten van je gezin!
    Warme groet, Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd of mijn zonen de brief ook krijgen. De oudste heeft zo'n handicap dat hij drie dagen per week op een dagbesteding zit. Meer kan hij niet aan. Ben benieuwd of hij moet gaan werken.....
    Ik kan me voorstellen dat het veel stress geeft, deze onzekerheid. Maar ik hoop dat je ondanks deze stress heel mooie dagen mag beleven. En echt mag genieten van je gezin!
    Warme groet, Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje wel Marie!

      Als je op de site in voert of ze een oude of nieuwe Wajong hebben met geboorte datum. Komt er een periode uit rollen waarin je de brief kunt verwachten. Oude Wajong zoals ik die heb, zijn als eerste aan de beurt, binnen nu en 2018 is iedereen een keer aan de buurt.

      Verwijderen
  3. Misschien wel een beetje een opluchting dat het een standaard brief is, dan is het niet zo dat je daarmee al 1 punt achterstand hebt. Maar wel vervelend om zo de kerstdagen in te moeten gaan. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje. Dat is inderdaad een opluchting maar toch eh. Het vreet aan me.

      Verwijderen
  4. Hoe vervelend ook, de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend....... Probeer gewoon te genieten, die brief veranderd niets aan deze dagen. Voor hetzelfde geld had je hem na de feestdagen gelezen. Toch fijne dagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar. Het is afwachten hoe dit zal aflopen. Ongeacht de uitkomst zal ik mijn uitkering blijven ontvangen tot januari 2018. Dat is ook een hele geruststelling hebben we in ieder geval nog de tijd om alles op orde te brengen, financieel.( mocht de uitkomst negatief zijn)

      Verwijderen