zondag 17 juli 2016

Pokemon go

Waarschijnlijk is het je niet ontgaan, een nieuwe rage op game gebied. Pokemon go.

Vorige week was mijn broertje op visite en die kon via een omweg de app installeren op zijn mobiel en liet aan oudste zoontje zien dat hij een Pokemon kon vangen op zijn telefoon. Nou dat wilde zoontje ook wel. Zelf zag ik het niet zitten om allerlei fratsen uit te halen om een spelletje te installeren op mijn mobiel. Dus ik zei dat hij geduld moest hebben tot de app te downloaden was in de playstore.

Gister kwam het spel uit in Nederland en sindsdien is het mogelijk om het te downloaden in de play store. Dus was het moment eindelijk daar voor zoontje om het spel te kunnen spelen. Jammer maar helaas was er een hackers groep actief en was het niet mogelijk om het te spelen.

Maar vanmorgen werd zijn geduld dan beloond en kon hij in Pokemon go. Samen met zoontje wandelde ik een rondje in de wijk en ving hij een Pokemon. Zoontje dol gelukkig. Thuis liet hij het trots zien aan jongste zoontje en tja die wilde natuurlijk ook pokemons vangen. Manlief die vandaag vrij is downloade de app ook en smiddags na de lunch gingen we een rondje park.

Daar gingen we dan als gezin op Pokemon jacht. We hadden enorme lol helemaal toen we als twee teams tegen elkaar gingen vangen. Oudste zoontje wilde in mijn team want ja hij had immers al 1 Pokemon gevangen op mijn telefoon. Halverwege viel helaas mijn internet verbinding weg en kon ik niet verder in het spel. Dus op dat moment kreeg manlief een voorsprong en besloot oudste zoontje dat hij mijn team verliet en bij manlief ging want ja hij wilde natuurlijk wel winnen. Jongste zoontje vond het zielig voor mij en die kwam in mijn team. Ach allemaal prima want we hadden plezier.

Het is best grappig bedacht dat je echt naar buiten moet om het spel te kunnen spelen. We kwamen aardig wat mensen tegen die met hun mobiel de pokemons aan het vangen waren. Wat daar vooral bij opviel was dat het geen kinderen waren die het speelde maar allemaal jongeren en volwassene.

Hebben jullie het spel al geprobeerd? Zo ja, want vind je er van?


8 opmerkingen:

  1. Ik heb het nog niet gespeeld, maar ik heb er wel een mening over ;) Maar die hou ik maar voor me, aangezien ik zo'n beetje de enige ben die het niet leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent niet de enige hoor @Daantje. Hier in huis vinden we het een verschrikkelijk spel.

      Verwijderen
    2. Hahaha ik vind er zelf ook niet veel aan.nhet is eigenlijk een spel met heel weinig inhoud, rondje lopen en pokemons vangen. Maar ik vind het wel leuk dat zoontjes er zoveel plezier aan beleven. Ook het concept dat je van je stoel af moet en in beweging moet komen om het spel te doen vind ik goed bedacht. Eigenlijk een zelfde soort concept wat Nintendo ook al heeft met de Wii alleen nu dus de straat op.

      Verwijderen
  2. Ja, heb ik het gedownload omdat ik wel eens wilde weten waar alle heisa over ging. En ik moet schoorvoetend toegeven: het heeft echt wel iets.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap dat kinderen dit leuk vinden. Maar dat er hele hordes volwassene dit spelen snap ik dan weer niet. Hahaha.

      Verwijderen
  3. Man en kinderen spelen het ook en terwijl ik aan het werk ben in de vakantie lopen hun urn door het bos en dorp om Pokemon te vangen. Zoon kent ze ook allemaal en is er dus helemaal gek van. Ze hebben sinds zaterdag dan ook al ruim twintig kilometer gelopen en anders hadden ze alleen maar achter de computer of tv gezeten na het eten. En nu gaan ze ds een blokje om. En je hebt sociaal contact onderweg, dus zo heel verkeerd is het spel niet. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik mijn zoon zo in de benen krijg buiten.

    Groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen