zondag 26 juni 2016

au au auto

Onze auto was toe aan een onderhoudsbeurt. Omdat deze inmiddels al 6 jaar oud is en wij er in de afgelopen 4 jaar ruim 100.000 km mee hebben gereden. Stond er een nieuwe distributie snaar op de planning. Inclusief nieuwe spanrollen, waterpomp en wat er al niet meer bij komt kijken. Hier en daar verse olie en nieuwe filters en onze bolide zou er weer een beste tijd tegen aan kunnen.

Terwijl de auto in de garage was ging de telefoon, de monteur aan de lijn met de mededeling dat de multiriem ook dringend aan vervanging toe is en of het akkoord is om die gelijk te wisselen. Ja doe maar want nu staat hij toch al uit elkaar op de brug. O, ja we zien in de papieren dat ook de remolie vervangen moet worden. Ja, ververs dat dan ook gelijk maar. Is dat dan alles? Ja dat is alles. Op welk totaal bedrag moet ik dan rekenen? Uhm ik zal even voor u kijken was het aan de andere kant van de lijn. Dat komt dan op 802 euro mevrouw. Slik, oké dankjewel.

Een paar uur later ging wederom de telefoon, dit keer om te melden dat hij met vlag en wimpel door de apk was gekomen en dat de auto klaar stond om opgehaald te worden. In de leenauto reed manlief terug om onze eigen vertrouwde auto weer op te halen. Manlief parkeerde de auto voor de deur. So far so good, dachten we.

De volgende ochtend waren we laat en hadden we haast om op tijd op school te komen. Dus in plaast van lopend gingen we met de auto.Manlief ging alvast samen met de kinderen in de auto zitten terwijl ik nog even de schooltassen bij elkaar zocht. Terwijl ik de voordeur opslot draaide starte manlief de auto. Wat een schrik had ik daarvan! Het klonk zo vreemd, totaal niet het geluid wat ik gewend was. Dus toen ik in stapte zei ik tegen manlief dat ik de auto vreemd vond klinken. Hij luisterde en inderdaad een raar geluid. Dit is niet goed. Dus eerst de jongens naar school om vervolgens door te rijden naar de garage.

Hoe dichter we bij de garage kwamen hoe normaler de auto begon te klinken. Toch besloten we dat de auto even nagekeken moest worden door de monteur. De monteur maakte een test ritje en vertelde ons dat hij nu niets vreemds had gehoord en vroeg ons het geluid te omschrijven wat we hoorde. Daarna vertelde hij dat ze gister. Precies het zelfde probleem hadden en dat ze de auto daardoor weer uit elkaar hadden gehaald en dachten het probleem te hebben verholpen. Voor nu klonk hij goed maar dat kan ook komen doordat de motor warm is. Het advies van de monteur was de auto laten staan en bij een koude motor starten en luisteren of we het geluid weer hoorde. Helaas bleek dit zo te zijn en en heeft manlief dit vreemde geluid opgenomen om het later aan de monteur te kunnen laten horen. Op het moment dat manlief de auto starte stond hij klaar om naar zijn werk te gaan. Hij besloot de gok te wagen en toch met onze auto te gaan rijden. Eenmaal warm was het geluid wederom verdwenen. Omdat het zaterdag was besloot manlief de garage in de ochtend te bellen. Hij regelde dat er een leenauto klaargezet zou worden omdat de werkplaats op zaterdag middag gesloten is. Konden ze verder niets voor ons betekenen.

Maandag belde we de garage ze hadden de auto weer uit elkaar gehad en opnieuw afgesteld en hoopte dat het probleem dan opgelost zou zijn, jammer maar helaas smiddags ging de auto voor de 2e keer die dag uitelkaar voor een betere afstelling.

Dinsdagochtend werd de auto gestart door de monteur en wederom het zelfde verhaal. Wij namen contact op met de garage en lieten ons vertellen dat het soms nogal nauw luisterd met het afstellen en dat het soms wat tijd kost. Maar dat het probleem waar voor de auto gebracht is eigenlijk niet noemenswaardig is. Manlief gaf aan dat hij toch wel graag zou willen dat het probleem verholpen word. Dinsdag middag werd er weer druk gesleuteld aan onze auto gelukkig bleek dit de laatste keer te zijn.

Woensdag ochtend klonk onze auto zo als het hoort. Manlief reed die ochtend al vroeg naar de garage. Onderweg tankte hij de leen auto vol en kon bij de garage de auto zo omruilen. Gelukkig werd er geen rekening gepresenteerd en viel alles onder garantie. Achteraf bleek het de multiriem te zijn die verkeerd stond afgesteld terwijl ze in het begin bang waren dat de distributie snaar en of span rollen verkeerd zaten.

 Maar wat zijn we blij dat onze eigen vertrouwde auto weer voor de deur staat!


7 opmerkingen:

  1. Auto`s. praat me er niet van. VL en ik hebben er een andere visie op. Voor hem is het hobby en voor mij een vervoermiddel. Haat/liefde. Ik zou niet zonder kunnen, maar alle kosten die erbij komen kijken doen altijd zeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms zijn auto's grrrr.....
    Hier hebben wij ook behoorlijke hoge kostenposten gehad door de auto's.
    We kunnen ook niet wachten tot we kunnen verhuizen en ons autje ( expres fout geschreven)kunnen inleveren....maar ja... nu kunnen we niet zonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, ik kan mijn voorstellen dat jullie daar niet vrolijk van worden. Even doorbijten qua kosten en hopelijk kan hij er weer even tegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gedoe zeg! Hopelijk heb je dan voor die correctie verder niets hoeven te betalen. Kosten rondom de auto lopen idd zo hard op...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het probleem is opgelost. Ik word ook altijd erg zenuwachtig van rare geluiden in de auto...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo allemaal, u bent op zoek naar een professionele binaire, forex- en Bitcoin-makelaar / -manager die u zal begeleiden en helpen bij het beheren van uw transactie en u zal helpen om binnen zeven dagen zinvolle winsten te maken, neem nu contact op met TD Ameritrade voor uw investeringsplan. om uw verloren investering in bitcoin / binair terug te krijgen Neem nu contact met hem op via whatsaap (+12166263236) of neem contact met hem op via zijn e-mailadres: (tdameritrade077@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen