zondag 10 januari 2016

Weer een week menu 2.0

Het week menu 2.0 voerde ik deze week voor het eerst in. Tot nu toe bevalt dat erg goed. We hielden ons er niet helemaal aan maar dat maakt niet uit. Er is geen eten weg gegooid of over de datum gegaan. Dat is toch wel het belangrijkste.

Op het menu stond er afgelopen week:


1) gebakken aardappelen met salade.
2) witte bonen in tomatensaus met gekookte aardappelen en gehaktbal.
3) zuurkool met ananas
4) bio rund worstjes met aardappelen en broccoli
5) Taco's met roerbak groente ( vega)

Wat hebben we daadwerkelijk gegeten.

1) werd frietjes met salade in plaats van de gebakken aardappeltjes, ook goed!
2) witte bonen hebben we niet gegeten. Het gehakt zit in de vriezer dus kan er makkelijk geschoven worden.
3) Zuurkool hebben we maar liefst 2x gegeten deze week. Een keer op de oudhollandse manier als stamppot met spekjes en rookworst. De 2e dag heb ik er een ovenschotel van gemaakt. Eerlijk is eerlijk de ovenschotel zal ik niet snel meer maken. Volgende keer bak ik het weer op, zodat er zo'n lekker krokant korstje onder komt.
4) broccoli staat voor vanavond klaar.
5) taco's schuiven door naar volgende week. Ook geen probleem de groentes die ik gebruik komen uit de vriezer.

In plaats van de witte bonen aten we heerlijk zelfgemaakte kip shoarma in een glutenvrij pita broodje met zelf gemaakte knoflook mayo! Deze week aten we maar liefst 2x frietjes met salade. Ik had nogal een slechte dag zaterdag ( gister) waardoor ik 19 uur in mijn bed heb door gebracht. Manlief verzorgde het eten. Ook aten we afgelopen week nogmaals de roerbak spruitjes. Het moet niet gekker worden, 2x spruitjes in de zelfde winter.

Voor volgende week staat er op het menu:

1) Taco's met roerbak groente ( vega)
2) Macaroni met een rijk gevulde tomatensaus, lees heel veel verstopte en gepureerde groentes. (vega)
3) Witte bonen in tomatensaus met gekookte aardappelen en (bio) gehaktbal.
4) Stimpestamp, Stamppot rauwe andijvie (vega).
5) Spinazie met gekookte aardappelen en een (bio)eitje.

Wat staat er volgende week bij jullie op tafel?

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat het weekmenu zo flexibel is :-) Zuurkool of spruitjes zou ik ook wel weer eens willen eten, maar zowel vrouw als zoonlief lusten het niet. Wat wij eten deze maand lees je op ons blog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het weekmenu zo flexibel is :-) Zuurkool of spruitjes zou ik ook wel weer eens willen eten, maar zowel vrouw als zoonlief lusten het niet. Wat wij eten deze maand lees je op ons blog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteren bloemkool omdat het in de aanbieding was, en vandaag Kip Tandoori!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LOL grappig dat je daadwerkelijke menu dan zo anders is. Héél herkenbaar! Hollandse pot kan hier zomaar omslaan naar Thais...Beide versies klingen overigens lekker en daar gaat het om.

    BeantwoordenVerwijderen