woensdag 20 augustus 2014

tweede hands kinderkleding


Als ik denk aan twee de hands kleding zie ik kleding voor me dat vies en muf is. Wat vol zit met vlekken en gaatjes. Ik krijg er altijd een viezig gevoel van.

Zelf verkoop ik veel kinderkleding van de jongens via marktplaats en krijg vaak de reactie wauw! wat ziet het er nog mooi uit. Weet je zeker dat je dit zo goedkoop wilt verkopen? Uhm ja dat hadden we toch afgesproken denk ik dan. Mensen die komen neuzen tussen de kleding verlaten ons vaak met een flinke gevulde tas en een glimlach op hun gezicht. Het feit dat ze zo blij zijn met onze oude kleding en vinden dat het er nog zo goed uit ziet. maakte alleen maar dat ik niet echt durfde te kopen via marktplaats. Want als mensen die vaker via marktplaats kleding aan schaffen en onze oude kinderkleding mooi vinden wat kopen ze dan normaal gesproken?

ach misschien ben ik dan wel te kritisch, Ik verkoop ook alleen maar spullen die er nog erg netjes uit zien. kleding wat ik zelf ook weer zou kopen. Waar ik ook echt blij mee zou zijn als ik het gekocht zou hebben. kleding wat niet door die keuring van mezelf heen komt gaat in de kleding zak en verkoop ik niet door. Zullen andere mensen hun kleertjes net zo kritisch bekijken en beoordelen voordat ze het online zetten? Ik hoop het maar. Vanuit die gedachte gang heb ik voor het eerst de stap gewaagd. Ik heb bij iemand op marktplaats biedingen gedaan op shirtjes, overhemden en korte broeken. Tot mijn verbazing werden die biedingen allemaal geaccepteerd en spraken we een totaal prijs af voor de 11 stuks kleding inclusief verzenden. Totaal maakte ik 25 euro over naar de persoon. Dat vond ik toch wel spannend. Geld overmaken naar iemand die je niet kent. Terwijl je het risico loopt dat iemand je toch het pakket niet toe stuurt. Tja dat hebben andere mensen dus ook altijd als ze geld naar mij overmaken. Ik weet van mezelf dat ik de spullen altijd goed verpakt opstuur.

Nadat de persoon van marktplaats het pakket had verstuurd kreeg ik keurig via de mail de track en trace code toe gestuurd zodat ik het pakket kon volgen en zo kon zien wanneer het thuis aangeboden zou worden. het pakket was zorgvuldig ingepakt en verstuurd. stuk voor stuk haalde ik de kleding uit de doos sommige dingen zagen er net zo uit als op de foto en inderdaad zo goed als nieuw, hoe meer ik er uit haalde hoe meer de twijfel over twee de hands kleding weg zakte en was ik blij met het koopje, toch was ik wat teleur gesteld toen ik een shirtje uit de doos haalde waar een gat in bleek te zitten. Het shirt was aangeboden als zo goed als nieuw en dat was het duidelijk niet meer. Het was ook helemaal vaal gewassen. Dat shirt heb ik in de kleding bak gedaan. jammer maar helaas. Een overhemd zag er inderdaad nog helemaal netjes uit alleen is er een naadje los van het borstzakje, dus als die gewassen is, gaan we even langs opa en oma. Me schoonmoeder kan het vast wel repareren onder de naaimachine. Al met al ben ik erg blij met de kleding, van de 11 dingen die we toe gestuurd kregen konden er 10 mijn keuring doorstaan. Omdat ik inclusief verzenden 25 euro betaald heb komen de kosten dus op 2.50 euro per kleding stuk. Niet verkeerd toch?

Ik denk dat ik de gok best nog wel eens wil wagen. Het viel me namelijk erg mee!

Kopen jullie wel eens kleding via marktplaats? Gaat dat altijd goed? Heb je wel eens iets gekocht wat heel erg tegen viel? Of juist iets waar je super blij mee bent?

4 opmerkingen:

  1. In de tijd dat mijn kids nog van die ukkies waren, werkte ik in de kledingwinkel dus had ik kasten vol tegen leuke prijzen. Heb daar heel veel vriendinnen blij mee gemaakt en zij hebben vaak ook nog heel veel door kunnen geven. Gedragen kinderkleding (en hoeft echt niet altijd merkkleding te zijn!) kan er nog heel mooi uit zien. Het is altijd even zoeken of je tegen zo'n stapeltje aan loopt want sommigen vinden 'zo goed als nieuw' toch net een ander begrip dan dat jij dat vindt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat meer dan de helft van mijn kleding tweedehands is. Het merendeel kocht ik bij de kringloop en op rommelmarkten. Vaak is het dan nog goedkoper dan via MP en je kan de kleding natuurlijk ook gewoon bekijken en bij de kringloop kun je het passen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hier bij de kringloop is het een allemaal echt oud. en ik vond het erg duur!

      Verwijderen
  3. Ik ben een zeikerd qua kleding en verkoop alleen kleding die er echt nog puntgaaf uitziet. De rest gaat in de zak naar het buitenland en als het echt op is gewoon in de vuilniszak.

    Helaas heb ik zelf meerdere keren pakketten gekocht die er echt niet uitzagen. Gaten, vlekken, vaal, pillig etc. Nee ik koop niet meer via M.arktplaats kleding. Via de F.acebookgroepen wil ik nog wel eens wel wat overnemen van iemand als ik het zelf kan ophalen en het gewoon nog als nieuw is. Dan kan ik zelf beslissen.

    BeantwoordenVerwijderen