maandag 3 augustus 2015

Op date

Ik merkte dat het me te veel werd om dag in dag uit samen te zijn met de kinderen. Het vreet simpel weg veel energie om voor een zoontje te zorgen met een eigen gebruiksaanwijzing. Met de nodige driftbuien en gebroken nachten omdat de prikkels snachts ook tot uiting komen. Ik was gebroken en ik was niet meer die leuke en gezellige mama die ik graag wil zijn.

Dus was het tijd om iets te gaan doen zonder de kinderen. Zodat ik een beetje bij kon tanken. Manlief en ik gingen samen op date. De jongens gingen een dagje spelen bij opa en oma.

Om 8 uur brachten we de jongen bij oma. We gaven ze een kus en wenste ze een hele fijne dag. Snel stapte we in de auto en onze reis (date) kon beginnen. Omdat ik via een internet site een badpak had besteld en deze niet in de juiste maat was, besloten we de winkel te bezoeken die bij deze webshop aangesloten zit. Een klein puntje was echter dat deze winkel zich in Nijmegen bevind en wij in Noord-Holland wonen. Een flinke reis hadden we dus voor de boeg.

In de auto genoten we volop van de rust. Geen geklets, gemopper en geruzie op de achterbank alleen maar de stilte. Na een tijdje zetten we de radio aan en luisterde gewone muziek. Geen kinder melodietjes en opgewekte kinder stemmetjes die aan het zingen waren. Even voelde ik me geen mama maar gewoon mezelf en vrouw van, wat heerlijk!

Om een uur of 11 kwamen we aan in Nijmegen we parkeerde de auto in een garage en gingen op zoek naar de bewuste winkel. We liepen en genoten van de leuke stad! We spotte een prachtige kerk! Eenmaal de winkel gevonden paste ik het badpak in een andere maat en hij zat als gegoten! Super kon ik een nieuwbadpak eindelijk van mijn lijstje afstrepen. Want tja, hoelang zal dat er opgestaan hebben? Toch zeker 2 jaar! Ik snuffelde nog even verder in de winkel en paste wat bh's ik besloot uiteindelijk om er 1 af te rekenen. Inmiddels was het kwart voor 12 en hadden we best wat trek gekregen. Omdat we smorgens best gehaast hadden om de kinderen om 8 uur bij opa en oma te brengen hebben we het ontbijt overgeslagen voor ons zelf. We zouden onder weg wel zien.

We stapte een V&D binnen en ik at daar een heerlijke salade van feta, kikkererwten, olijfjes, tomaat en komkommer. Man koos een broodje met roomkaas uit en beide een fruit smoothie. Na de lekkere lunch besloten we terug te lopen naar de auto en onderweg even te kijken of we misschien dichterbij de kerk konden kijken. Wat leuk we konden er zelfs even in kijken. De kerk had een prachtig groot orgel! En mooie glas in lood ramen.

Na het bezichtigen van de kerk liepen we terug naar de auto. Want als we toch zo dicht bij de Duitse grens zijn dan kunnen we net zo goed daar de supermarkt in duiken. We reden door naar kleve. Op de parkeerplaats was meerendeel van de geparkeerde auto's een Nederlands auto. In de supermarkt kochten we wasmiddel, verzorgings producten, dieet producten ( glutenvrij),kruiden en nog wat dingen die we wilde proberen. Bij de kassa mocht ik 270 euro afrekenen. Oei de rest van de maand maar rustig aan doen met de boodschappen.

In Duitsland tankte we ook de auto vol voor slechts 1,42 de liter! Toe gingen we weer terug richting huis. Om een uur of 5 waren we thuis. Man laadde de auto uit en ik ruimde de boodschappen op. Onze voorraad kast staat nu dus echt overvol!  We konden nu 2 dingen doen of we gingen samen uit eten of we maakte samen thuis een maaltijd. Omdat we tussen de middag al samen de lunch hadden gegeten en ik heel erg moe was besloten we om thuis wat te gaan eten. Man wilde eigenlijk wel iets luxe eten. Hij besloot om langs de supermarkt te rijden en carpaccio te halen. We aten thuis de carpaccio met wat gesneden ijsberg salade en gingen daarna de jongens weer ophalen.

Want hoe heerlijk het ook was de rust die dag, hoe erg ik ook verlangde naar de kinderen te kletsen op de achterbank van de auto. En ach die kinder melodietjes uit de radio met jongens op de achterbank die meezingen heeft ook zijn charme. De jongens over laadde ons met knuffels en kusjes. Ze waren vol verhalen wat ze allemaal gedaan hadden. Een kasteel geknutseld van oude wc rolletjes en die beschilderd.

Dat ik s'avonds in bed lag was ik erg moe maar ook heel dankbaar dat het mogelijk was om een dagje bij te tanken zonder kinderen. Een dagje op date met manlief was erg gezellig en echt genieten. Laat de rest van de vakantie maar komen!








2 opmerkingen:

  1. Dat zal echt fijn zijn geweest een dagje zonder kids. En ja, die prijzen van tanken. Wij gaan altijd daar tanken. 1.429. Fijne prijzen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat jullie er even een dagje uit konden.

    BeantwoordenVerwijderen