dinsdag 21 april 2015

Zomerschoenen

Voor de kinderen had ik nog een klein wensen lijstje voor de zomer. Wat kleding en schoenen betreft.

Beide jongens hebben al dichte schoenen voor het voorjaar en zomer. Hoe netjes en zuinig jongste is op zijn schoenen. Zo had oudste binnen 2 dagen de neuzen van zijn schoenen compleet kaal. Zolang zijn tenen niet naar buiten komen vind ik het wel best. Wat nog ontbrak in hun collectie was een paar open schoenen. Dus toen ik hoorde dat er een actie was bij de Scap ino besloot ik om even te kijken. Ze hadden er de actie een 2e paar voor een euro.

Omdat oudste naar school toe moest heb ik thuis zijn voetjes omgetrokken op een stuk karton en dat uitgeknipt. In de winkel kon ik dus heel gemakkelijk met behulp van de kartonnetjes zijn maat bepalen en de kartonnenvoetjes passen in verschillende sandalen. Ik moet zeggen dat dit voor ons een uitkomst is gebleken. We hebben voor het eerst schoenen gekoch voor oudste zonder een driftbui in de winkel! Wat een verademing. Jongste daarin tegen is gek op winkelen. Hij bekeek uitgebreid de schoenen en paste verschillende sandalen. Uiteindelijk maakte hij zijn keuze en is maar wat trots op zijn nieuwe sandalen.

Aan de schoenen dozen hing een kaartje met een prijs van 19,95. Ik ging er dan ook vanuit dat ik bij de kassa 21 euro mocht afrekenen. Helaas was dit niet het geval. Ze hielden de ( orginele) prijs aan op de doos en niet de prijs op stickers en kaartjes. De orginele prijs was 29,95 en voor het 2e paar betaalde we 1 euro, dus rekende ik 30,95 af. Eerlijk is eerlijk ik vind het toch wel jammer. Want voor mijn gevoel hebben we het 2e paar niet bijna gratis nu. We kregen slechts een korting van 9 euro op de prijs die ik anders zou betalen. Maar twee paar sandalen voor 31 euro is natuurlijk ook niet duur.

Toen oudste thuis kwam uit school en de sandalen zag vond hij ze eerst heel erg lelijk en hij wilde die schoenen absoluut niet, ze waren stom! Ok schat prima dan gaan we toch terug om te ruilen. Maar dat betekend wel dat je in de winkel sandalen zult moeten passen. Denk er maar over na. Ik smeerde boterhammen en we aten ze op in de tuin. Na het eten zei ik tegen zoontje ga je met me mee? Dan gaan we naar de schoenen winkel toe? Nee zei hij, het is al opgelost ik vind de sandalen wel mooi. Hij trok de sandalen aan en vroeg of hij even naar oma toe mocht om ze te laten zien. Tuurlijk mag dat. Hij rende even op en neer naar oma ( die wonen een blok huizen verder) en de rest van de middag deed hij zijn nieuwe sandalen niet meer uit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten