woensdag 3 december 2014

Verhuizen, tegenslag en genieten

Afgelopen vrijdag was ik samen met mijn moeder en man plannen aan het maken voor zaterdag, Zaterdag onze verhuis dag. We zaten gezellig wat te kletsen toen man een bericht ontving van de notaris, Met helaas slecht nieuws. De bank van de aankopende partij had de hypotheek gelden nog niet gestort en de overdracht kon dus niet plaats vinden op 1 december. Het zou nog tussen de 3 en 5 werkdagen gaan duren. Wat baalden wij ontzettend!

Dus die vrijdag middag heeft man nog een hoop geregeld. De verzekeringen werden verlengd. Hij winde informatie in bij de makelaar over hoe nu te handelen? Wat zijn de voor en na delen van het in gebreken stellen van de aankopende partij? We hebben besloten om het zo te laten die paar dagen kunnen er ook nog wel bij. Mocht er straks toch weer van alles misgaan dan stellen we ze wel in gebreken. Later die middag ontvingen wij de nieuwe datum voor passeren. 5 december. En nu maar duimen dat vrijdag wel alles door mag gaan! En dat we dan eindelijk ons huis verkocht hebben.

Zaterdag was een enorm drukke dag. De mannen werden in gezet om alle zware dingen te verhuizen. Samen met mijn moeder pakte we de laatste dingen in en sopte van zolder tot beneden de oude woning. Mijn broertje deed de laatste klusjes in het huis. Lampen verwijderen, naam bordje verwijderen, de laatste kast uitelkaar halen en zo verder. Tussen de middag verzorgde ik de lunch. Kaasbroodjes en bollen met kaas en worst. Een kop koffie erbij en iedereen kon er weer tegen aan. Om 4 uur was alles over en gingen ze naar huis.

Mijn broertje bleef nog om manlief te assisteren bij het aan sluiten van een oude radiator Met 11,5 graad was het niet aangenaam in het huis. (De nieuwe radiatoren komen pas over 20 werkdagen.) Samen met manlief snelde ik tussen door nog naar de bouwmarkt om koppelingen te kopen. Om daarna met mijn broertje wat eten te gaan afhalen. Energie om te koken had ik niet meer. Na het eten legde ik de kinderen op bed ( die helemaal moe waren van alle indrukken van het logeren en de nieuwe woning) en kroop ik vervolgens zelf onder een deken op de bank. Manlief is vervolgens samen met mijn broertje bezig geweest tot half 11 voordat de radiator een beetje warm werd. Wat een werk. Nu is het goed te doen in de woning. Omdat er slechts 1 radiator is aangesloten blijft de tempratuur op 16,5-17 graden hangen.  S avonds na het koken klimt hij op naar 18 maar warmer word het niet. Met een warm vest is het goed te doen.

Blij ben ik dat we weer zijn aangesloten op het internet. En super super super blij ben ik met het feit dat de kinderen hier tot nu toe nog elke nacht hebben door geslapen. Dat is echt nieuw voor ons. Beide sliepen ze de nachten niet door en stonden om een uur of 6 altijd weer wakker naast het bed. Hier is het al vanaf zondag stipt half 8 als de eerste roept. Nu pas realiseer ik me hoe veel last ze hebben gehad van de onrust in de wijk. En dat we echt de juiste keuze hebben gemaakt.

Gister stond hier het vriendje van oudste voor de deur. Of oudste zin had om te komen spelen. Nog zo'n leuk bijkomend voordeel, zijn vriendje van de peuterspeelzaal woont een paar huizen verder. Ondanks dat hij het super spannend vond wilde hij wel graag spelen. Ik bracht hem er heen en haalde hem een uurtje later weer op. Gelijk met de vraag mama mag ik morgen weer spelen? De afspraak voor vandaag staat ook. Leuk!

Verder geniet ik super. Als ik de hond uit laat word ik begroet door de mensen in de wijk. Even een praatje maken en vragen hoe het gaat. De rust en de stilte. En al het groen, het water, de parkjes. Het huis, zo fijn de ruimte in de woonkamer, Het bad waar ik al uren in heb gelegen warm te worden en ontspannen. Ook al moet er nog een hoop gebeuren het voelt als thuis!

2 opmerkingen: