zondag 6 maart 2016

Daar zijn we weer

Even een weekje op vakantie. Dat leek ons een heerlijk idee. Even weg met het gezin en tot rust komen. Omdat we al een aantal keer bij dit vakantiepark geweest waren bleken we zelfs vriendjes te zijn en daardoor mochten we eerder het huisje in. Om 1 uur in plaats van 3 uur. Wauw wat een heerlijk vooruitzicht. Maandag stapte we om 10 uur in de auto en reden nog even langs de supermarkt voor wat broodjes voor onderweg en pakjes drinken.

Al snel vielen de kinderen in slaap en hebben bijna de hele rit geslapen. Ongeveer 10 minuten voor aankomst opende de oudste zijn ogen en vroeg om wat te drinken en te eten. Toen we in de rij stonden ( met de auto) voor het inchecken werd ook jongste wakker ook hij wilde wel graag wat eten en drinken. Manlief reed de auto het park over op zoek naar ons huisje en we bleken een hele mooie centrale ligging te hebben. 10 minuutjes wandelen van het zwembad. 10 minuten de andere kant op voor de kinderboerderij en grote speeltuin. Ideaal!

5 minuten voor 1 stonden we voor het huisje en we mochten al naar binnen. Een fris en schoonhuisje met sauna, ligbad en regendouche luxe hoor! Laat de vakantie maar beginnen dachten we. Terwijl manlief de auto leeghaalde pakte ik gelijk de tassen uit en vulde de koelkast met mee genomen boodschappen. Ook had ik uit de vriezer 2 porties zuurkool mee genomen en pasta saus. Zo konden we op vakantie toch heel makkelijk gezond eten. Na het uitpakken eerst maar een kop koffie en lunch voor manlief en mij. De kinderen hadden immers in de auto al broodjes op.

Omdat het een prachtige dag was, de zon scheen volop gingen we het park verkennen. We bezochten de kinderboerderij, de speeltuin en het winkeltje. Half 5 kwamen we weer terug in het huisje. Moe en rozig. Geen van alle hadden we echt trek dus zette we de tv aan om een filmpje te kijken. Dat was een aangename verrassing het bleek en heuse super de luxe smart tv te zijn. Groter dan wij thuis hebben en ook het beeld was prachtig. Om half 6 besloten we vanavond maar makkelijk te doen. Ik warmde knakworstjes op voor de kinderen en smeerde wat boterhammen. Zelf at ik een rijstwafel met pindakaas en banaan. Zo lekker! 'S avonds lagen we allemaal op tijd op bed.

Dinsdag ochtend kwam de bakker langs het huisje met verse broodjes. Feest voor de man en kinderen. Op dinsdag is het voor ons op vakantie altijd zwembaddag dus zocht ik na het ontbijt alvast de spullen bij elkaar en dronk met manlief nog een kop koffie. We bespraken onze plannen voor de week en vielen een beetje stil. Nog zoveel dagen te gaan en eigenlijk nu al naar huis verlangen. Raar maar waar. We zette koers richting zwembad waar de jongens zich heerlijk vermaakt hebben in het kinderdoebad. Oudste zoontje is gelukkig een stuk minder bang voor spetters en nat worden dat maakt zwemmen echt een stuk aangenamer. Jongste genoot volop. Zodra hij het signaal hoorde dat de golven kwamen in het grote/ diepe bad trok hij mij of manlief mee want dan wilde hij in de golven. Hij voelt zich ook heerlijk vrij in het water terwijl oudste nog erg onzeker is. Even na 12 kregen de mannen toch wel trek en aten de mee gebrachte broodjes op en dronken een pakje drinken. Om een uur of 2 hadden we het wel gezien en gingen we eerst nog langs het winkeltje voor wat lekkers. Het was erg regenachtig dus besloten we lekker een filmpje te gaan kijken. Al snel vielen de kinderen weer in slaap dus ging ik zelf op bed liggen met een boek. Savonds wilde ik alle chloor nog van mij afweken in bad en liet het bad vol lopen. Helaas kwam er alleen maar lauwwarm water uit de kraan. Ik had het idee dat ik in bad opzoek moest naar de warmte niet echt ontspannend of fijn. Dus hield ik het al snel voor gezien.

Woensdag waren manlief en de kinderen al vroeg op ik mocht even blijven liggen. Ik heb heerlijk uit geslapen tot 7 uur. Toen werd ik gewekt door de jongens dat ik eens moest komen kijken. Ze hadden allemaal ballonnen opgehangen. Wat leuk zeg. Er werd ook luid gezongen en ik voelde me echt jarig! Jeetje nu ben ik dus al 28 en hard op weg richting de 30. Al snel stond de bakker weer voor de deur met wederom heerlijke verse broodjes. In overleg met de kinderen besloten we vandaag te gaan bowlen als verjaardagsfeestje. Om een uur of 11 stonden we in de bowling en vermaakte we ons prima. Weer een vrij regenachtige dag maar dat weer hield ons niet om een wandeling te maken. In de middag las ik nog wat in mijn boek. Heerlijk op de bank onder een dekentje. Hoewel de verwarming om 23 graden stond te loeien werd het huisje niet echt aangenaam warm. Vermoedelijk iets met de ketel. Maar het is vakantie en we hebben geen zin in gedoe met monteurs dus nemen we het voor lief. Aan het einde van de middag besluiten we om nog even een speelgoedwinkel op te zoeken in een dicht bij gelegen stad. Ik kreeg daar prachtige nieuwe kleurpotloden en voor zoontje kochten we ongezien een Playmobil super 4 robot. Terug in het huisje wilde ik gaan kleuren maar omdat het vrij donker was geworden en de lampen alleen wat schemerig licht gaven pakte ik mijn leesboek er maar weer bij. Kleuren komt thuis wel weer.

Donderdag, Hiep Hiep Hoera voor jongste zoontje. Vandaag al weer 4 jaar. Helemaal verrast en blij was hij dat hij een cadeau kreeg op vakantie want wij hadden hem verteld dat hij de cadeaus allemaal al gehad had. Wat ook zo was natuurlijk, toch vonden wij het zo saai een verjaardag zonder cadeaus. Vandaar dus dat we van het plan hadden afgeweken. Vandaag mocht jongste zoontje kiezen wat we gingen doen. Hij koos voor zwemmen. Dus pakte ik de spullen weer in en lagen wat uurtjes te dobberen in het water.'S middags keken manlief en ik elkaar aan en hadden het eigenlijk wel gehad met de vakantie. Beide hadden we het gevoel dat we er wel klaar mee waren. We stelde voor aan de kinderen om alweer naar huis te gaan en geheel buiten verwachting reageerde ze beide ja dat is goed!We moesten ze wel verzekeren dat alles weer in de tassen mee naar huis ging. Even over 2 trokken we de deur dicht van het vakantiehuisje en reden we naar de receptie om de sleutels af te geven. Daarna reden we naar huis. Joepie! zo fijn! Jongste viel al snel in slaap terwijl oudste ditmaal honderduit kletste over alles wat hij zag. Gezellig hoor zo kon hij manlief gezelschap houden terwijl ik ook even mijn ogen sloot. Rond 5 uur waren we weer thuis. Wat was dat fijn om weer thuis te zijn. We zetten de verwarming aan en al snel werd het aangenaam warm. De koffie smaakte zo veel lekkerder. De bank zat zoveel beter. De douche was ook heerlijk warm. En mijn bed lag ook heerlijk.

Voor ons zeker een eyeopener. Voorheen hadden we de vakanties echt nodig om te ontspannen en even op adem te komen. We vluchten echt ons (oude)huis uit opzoek naar rust. Weg van alle geluidsoverlast heerlijk wakker worden en dan vogeltjes horen.  Nu we verhuisd zijn worden we elke dag wakker met het gefluit van vogeltjes. We zijn al ontspannen en helemaal tot rust gekomen. We kunnen thuis ook de gordijnen sluiten en een filmpje kijken met het gezin. Een vakantie in de zin van op vakantie gaan hebben we daar niet meer voor nodig.

Gaan jullie graag op vakantie of zijn jullie liever thuis?

1. Wel grappig om te lezen dit. De conclusie dat je eigenlijk geen vakantie nodig hebt als je thuis al genoeg tot rust komt.
    Dat is bij ons net zo, wij zijn geen vakantiemensen, zitten veel liever in ons eigen huis. Neemt niet weg dat we vast ooit nog wel een keer zullen gaan voor een weekendje ofzo. Maar een hele week niet. Dan krijg ik heimwee.

Welkom thuis dan maar hè....geniet ervan ;-)

2. Zo ging het bij ons ook met de huisjes toen de kids nog klein waren. Ik was daar bijna altijd ziek. Denk van het zwembad, de bacteriën. Ik ben nogal vatbaar daarvoor. Had het er niet meer voor over. Gingen ook steeds eerder naar huis en toen verschillende jaren niet meer gegaan. Nog één keer geweest toen de kids groter waren met mijn zus. Dat was gratis. Het was wel leuk en heb het zwembad vermeden.
    Het jaar erna in België in een huisje in een park en ja hoor, weer ziek. Voor ons geen huisjes meer.

1. Ik merk dat ik door de zwembaden op het park onwijs last krijg van eczeem. Mijn armen, benen buik en rug zitten er helemaal onder. Terwijl ik dat in andere zwembaden niet heb...

Verwijderen
  3. ha ha, Ik moet er ook om lachen. Al zo lang als Hubbie en ik op vakantie gaan samen en dat is al 33 jaar, komen we meestal eerder terug. Alleen vorig jaar, op onze mei vakantie,hadden we geen zin om terug te gaan. Toen had ik heimwee toen ik thuis was....
    Maar ook wij liggen het liefst in ons eigen bed, staan het liefst onder onze eigen douche, koken het liefst in onze eigen keuken en zitten het liefst op onze eigen bank.
    Maar wat een heerlijk herkenbaar stukje!

1. Dankjewel, Voorlopig houden we ook lekker thuis vakantie. We hadden plannen voor later dit jaar maar die laten we lekker varen.

Verwijderen
  4. Gelukkig dat thuis zo leuk is! Ik vind het thuis leuk, maar elders ook; reizen is dan ook een van mijn favoriete bezigheden. Ik vergelijk trouwens niet met thuis; thuis is altijd beter, luxer, mooier en schoner, zeker als je in een land als India bent... Maar... eerlijk is eerlijk, je eigen douche en je eigen bed zijn echt het allerallerlekkerst!

1. Ik heb nooit echt iets gehad met vakanties. Tot een paar jaar geleden toen we uit ons huis vluchten door de overlast. Toen in ene begreep ik de lol van op vakantie gaan. Maar nu? Ben ik dat gevoel weer helemaal kwijt.

5. Reacties
    1. JA ik ook! en wat heerlijk is het dat Thuis ook echt fijn als Thuis kan zijn.