maandag 26 mei 2014

overstap verzekeringen

vanaf het moment dat we zijn begonnen met bezuinigen staat er op mijn lijstje dat ik de verzekeringen eens moet gaan bekijken. wat hebben we eigenlijk voor verzekeringen, wat vinden we belangrijk en wat houden onze polissen precies in? allemaal vragen waar ik geen antwoord op had en laat staan de zin en energie om het uit te zoeken. Maar dat er mee bespaard kan worden dat was me al wel duidelijk uit posts van andere bloggers. En toch schoof ik het steeds voor me uit.

Uit eindelijk stond het puntje verzekeringen al 2 jaar op me lijstje en vond ik dat het tijd werd om het uit te gaan zoeken. Ik begon eerst met onze polissen door te lezen. Zodat ik wist wat we hadden en waar ik op moest letten als ik zou gaan vergelijken. Na dat ik de puntjes voor me zelf op een rij had gezet heb ik diverse vergelijkers gebruikt op internet. Toch wel opvallend was dat bij de verschillende vergelijkers voor onze wensen steeds de zelfde verzekering naar boven kwam.

Toen heb ik via de website van de verzekerings aanbieder de polisvoorwaarde op gevraagd. die zelfde middag had ik ze al in mijn mail box en kon ik ze naast die van onze huidige verzekering leggen en wat bleek? er zat maar een klein verschil in. bij onze huidige verzekering hadden we onder een bepaald puntje een eigen risico  van 600 euro bij de nieuwe een eigen risico van 750 euro. dat scheelde 150 euro op het moment dat de verzekering voor dat puntje uit moet keren. Echter scheelt het ons in de maand 26 euro aan premie. En dat gegeven tegen elkaar afgewogen, hebben we besloten om de stap te wagen.

Via internet vroegen we de nieuwe verzekering aan. Daarbij konden we aan geven dat we graag opzeg hulp wilde voor onze huidige verzekeringen. In onze mail box ontvingen we daarvoor handige opzegbrieven met de juiste gegevens die enkel ( na controle, op juistheid) ondertekend hoefde te worden en verstuurd naar de verzekering. binnen twee weken hadden we bevestiging van de verzekeraars dat alles was opgezegd met ingang van 31 maart. Ook kregen we van de nieuwe een bevestiging dat de verzekeringen in zouden gaan.

de overstap is gelukkig vlekkeloos verlopen. En zijn we nu twee maanden klant bij de nieuwe.
wel vraag ik mezelf af, waarom ik het al die tijd heb uitgesteld? zo moeilijk was het helemaal niet.
En zo heel veel werk ook niet. Ach, beter laat dan nooit.

Zijn er dingen die jullie lang hebben uit gesteld omdat je er tegen op zag? en eigenlijk helemaal niet zo veel voorstelde? zo ja, wat was dat dan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten