zaterdag 17 mei 2014

Moe, moe, moe

Toen ik afgelopen dinsdag wakker werd voelde ik aan mijn hele lichaam, dit is foute boel!
Mijn lichaam deed overal zeer me handen, knieen en enkels waren heel erg dik. En ik voelde me erg moe en koortsig. Een fibromyalgie aanval.

Omdat onze oudste zoon naar de peuterspeelzaal moest heb ik me uit bed gehesen, en de kinderen aan gekleed en een ontbijtje voor ze gemaakt. Manlief had in de gaten dat het echt niet ging en die heeft mijn moeder gebeld, met de vraag of ze kon komen helpen. Aangezien hij zelf middagdienst had. Me moeder vond het geen probleem ze heeft er zelfs een vergadering voor afgezegd op haar werk. We brachten zoontje naar de peuterspeelzaal en haalde vervolgens mijn moeder op die ongeveer 40 km verder op woont. Daarna heeft manlief zoontje weer opgehaald van de psz en is daarna naar zijn werk gegaan. De bedoeling was dat ze dinsdag zou komen
Helpen in huis, zodat ik me bed in kon, in de hoop dat ik wat zou opknappen. Maar aan het eind van de middag ging het nog niet beter en ze besloot dat het beter was dat de kinderen zouden komen logeren bij haar.

Omdat manlief de auto had mee genomen hadden we geen auto stoelen voor de kinderen. Dus ik spitte via internet de folders door en zag dat er bij kruidvat autostoelen in de reclame folder stonden. Toen de vriend van mijn moeder uit zijn werk kwam ben ik met hem mee gegaan auto stoelen kopen. Die heeft hij uit gepakt en in hun auto gezet. Onderstussen werden de tassen gepakt van de kinderen en zo zat ik dan aan het einde van de middag alleen thuis met een lichaam dat dienst weigerde. Bah wat voelde ik me alleen en ellendig. Ik voelde me vooral erg schuldig tegen over de kinderen, dat ik niet voor ze kon zorgen. Schuldig tegen over mijn moeder dat ik haar hele schema in de war had geschopt. En ik baalde verschikkelijk door de onverziene uitgave voor de autostoelen, omdat het niet was ingecalculeerd heb ik het ze gekocht met ons boodschappengeld. Het moest immers ergens vandaan komen. Het enige voordeel van deze pijnaanval was dat ik behalve geld ook de energie niet had om boodschappen te gaan doen. Dus kon ik dat vrij snel weer naast me neerleggen, dan eten we een weekje uit de voorraad word die ook eens gebruikt.

De dag erna (woensdag) ging het nog steeds niet beter, ik lag in bed of op de bank. Mijn lichaam wilde nog steeds niets. Ik had contact met mijn moeder en kinderen. ze konden best nog een nachtje blijven logeren geen probleem! De kinderen vermaakte zich prima die hadden een soort van mini vakantie bij opa en oma. Dus schuldig tegen over hun hoefde ik me ook niet te voelen!

Twee hele dagen lag ik op bed. Ik heb een hoop geslapen een beetje gelezen en een filmpje gekeken, en verder hoefde ik helemaal niets. Donderdag ochtend hebben we de kinderen weer opgehaald manlief was vrij van zijn werk. Dus die kon er zijn voor de kinderen, gelukkig ging het weer iets beter met me. Wel heb ik alles aan manlief over gelaten en lag ik op de bank de pijn was iets minder maar de vermoeidheid nog erg aanwezig!

Vrijdag hadden we onze hulp in huis ( daarover later meer) die de badkamer lekker heeft gepoetst en de was heeft weg gewerkt, de beddenverschoond de keuken weer aan kant.zo fijn dat ze ziet wat er gebeuren moet na een paar dagen dat er niets in huis is gedaan. Ook de kinderen kregen hun portie aandacht van haar.

Vandaag zaterdag, mijn lichaam weigert nog steeds gelukkig niet in dezelfde mate als afgelope week.
Maar de pijn is erg aanwezig en ik ben ontzettend moe,
Gelukkig is het prachtig mooi weer en de kindjes vermaken zich heerlijk in de tuin, lekker kliederen met water en stoepkrijt, spelen met de bal en racen met alles waar wielen onder zitten. Ik geniet volop ik zit in de tuin lekker in het zonnetje en mijn lichaam? Die doet maar, ik luister er niet naar.

Ik ben zeer dankbaar voor de mensen om mij heen, dat ze altijd voor mij klaar staan. dat ze zo enorm flexibel zijn. Ze zijn goud waard! Ik realiseer me dat het heel bijzonder is, en ik zou ook niet weten wat ik zonder ze zou moeten.

Sorry voor het rommelige logje, een heel fijn en zonnig weekend allemaal!






2 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je snel weer helemaal in orde bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje, helaas is de pijn en vermoeidheid altijd aanwezig, gelukkig niet in deze hevigheid.

      Verwijderen