zaterdag 3 januari 2015

Een goed begin

De eerste dagen van 2015 alweer voorbij. We hebben een hele rustige jaar wisseling gehad. De kinderen gaven aan dat ze wilde opblijven. Beide vielen rond half 7 als een blok in slaap op de bank. We hebben ze door gelegd in bed. Samen ( manlief en ik) een kop koffie en thee gedronken en toen besloten dat we beide eigenlijk ook wel erg moe zijn en beter ook richting bed konden gaan. Zo lagen we op oudjaars avond allemaal al om 8 uur te bed. En heerlijk geslapen dat we hebben! om 12.05 opende ik mijn ogen want er was toch wel erg veel herrie buiten. Wat was er toch aan de hand? Ik opende de gordijnen en zag het vuurwerk de lucht in knallen. Prachtig! Ik ging even een  langs de kinderen en beide waren ze nog in dromenland. Ik heb nog even beneden gekeken bij de hond. Die lag heerlijk te snurken in haar mand.  Toen ik terug kwam op de slaapkamer opende manlief net zijn ogen erg slaperig en vroeg waarom ik toch niet in bed lag? Ik wilde even bij de jongens kijken. Ok, zei hij. Nou gelukkig nieuwjaar eh! Ja jij ook zei hij en draaide zich weer om, om verder te slapen. Ik kroop ook het warme bed weer in en werd s morgens om half 7 door de jongens gewekt.

Wat een heerlijke rustige jaarwisseling was het toch. Geen gedoe, niet verplicht opblijven tot het 00.00 moment.( de hele avond te knikkenbollen op de bank en dan te hopen dat de visite snel weer vertrekken of zelf om een redelijke tijd weer huiswaarts te kunnen gaan) Om verplicht te proosten en iedereen al het geluk te wensen. Ik wens iedereen altijd al het geluk en de beste wensen toe. Misschien niet met zoveel woorden maar ik hoop wel dat iedereen geniet van elke dag! Dat mensen gelukkig zijn met het levenspad wat ze bewandelen. En als ze dat niet zijn, dat ze op tijd een andere weg inslaan. Dus bij deze: voor iedereen die dit leest, en alle andere mensen op de wereld. De beste wensen!

Maar toch, Toen we de vraag kregen of we een goede jaarwisseling hebben gehad heb ik het vaag gehouden. Ja het was heerlijk relaxt, lekker thuis met zijn 4. Ondanks dat we het zelf prima vonden en blij zijn dat het gewone leven maandag weer van start zal gaan. Schaamde ik me, en waarom? Omdat we niet net als iedereen mee hebben gedaan met de verplichte gezelligheid en de hele avond voor de tv hebben gehangen. Een teken van zwakte misschien? Dat ik het niet eens 1 avond per jaar kan opbrengen om op te blijven. Dit is nou net mijn geluk! Mijn eigen weg bewandelen en niet perse voldoen aan de verwachtingen. Dat ik van mezelf naar bed toe mag gaan als ik moe ben.

Voor 2015 heb ik 1 goed voornemen, nou ja, misschien wel meer. Maar 1 die er echt toe doet. En dat is liever zijn voor mezelf. Mezelf niet op de laatste plek zetten of weg cijferen. Ik wil graag leuke dingen doen. (Iets zonder de kinderen) moet nog wel even bedenken wat ik dan wil gaan doen. Maar ook kleine dingen zoals eerst mijn kop koffie opdrinken voor ik weer opspring om de jongens te helpen. Hoe de jongens ook zeuren dat ze me per direct nodig hebben. Want ook ik mag best wel eens een warm kopje koffie op drinken. ( Er zijn natuurlijk uitzonderingen)

Ook wil ik dit jaar mijn project gaan afronden. Hoe het er nu voor staat kan ik het misschien zelfs eind van deze maand afronden. Het ligt er een beetje aan hoe het allemaal loopt. Anders word het februari of maart of.. nou ja ergens dit jaar dus.

Ik ga dit jaar mijn zakgeld zelf opmaken! Ik ga het niet gebruiken om rekeningen mee te betalen. Het boodschappen budget op vullen of weet ik veel wat waar ik het aan uit gegeven heb de laatste jaren. Daar zijn alle spaarpotjes toch voor? Waarom een zorg potje? Voor alle zorg kosten als ik medicijnen van mijn zakgeld betaal? Nee dat gaat anders dit jaar. En nu voel ik me heel erg rijk! Ik heb 75 euro die ik helemaal mag op maken. En dat elke maand weer! 


Wat zijn jou goede voornemens? Of doe je daar niet aan?

1 opmerking:

  1. Ik doe eigenlijk niet aan goede voornemens. Ik wil gewoon doorgaan op dezelfde manier.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen