woensdag 6 april 2016

Verwarming uit?

De afgelopen dagen was in huize blogaanmnbeen de verwarming uit. Zolang ik bezig was ging het prima. Zodra ik even zat deed ik een dekentje om me heen. Het gaf een super gevoel dat de meter amper draaide.

Het weer is weer omgeslagen en 17,5 graden in huis is voor mijn pijnlijke lichaam te koud. Gister was het zelfs even 15,5 graden. Manlief heeft het systeem weer helemaal leeg gehad om wat leiding werk aan te passen. Het was hem niet helemaal naar zijn zin. Gister avond was het systeem weer gevuld en was ik maar wat blij dat de verwarming weer heerlijk zijn warmte af gaf. Voorlopig zal de meter dus toch weer gaan draaien. Want die warmte is toch wel erg aangenaam.

Hebben jullie de verwarming nog aan?

9 opmerkingen:

  1. Ja, we hebben een combiketel met klokthermostaat en staat dus altijd aan. Als de temperatuur de ingestelde tijd komt, slaat hij gewoon niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, we hebben een combiketel met klokthermostaat en staat dus altijd aan. Als de temperatuur de ingestelde tijd komt, slaat hij gewoon niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij wonen in een oud huis met weinig isolatie en het koelt hier snel af. Met een baby in huis kunnen we dus niet zonder verwarming. Wel probeer ik zoveel mogelijk de houtkachel aan te hebben. Zo'n heerlijke warmte geeft dat en dan kan de verwarming in een groot deel van het huis gelukkig uitblijven. Ik kijk wel uit naar de zomer dat de kachel weer helemaal uit kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een houtkachel lijkt mij ook heerlijk! helaas is dat hier niet mogelijk.

      Verwijderen
  4. Ja. 's Avonds gaat de verwarming een paar uurtjes aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben een klokthermostaat en die staat altijd op 19 graden.Hij slaat aan als het koude r wordt. Nu dus.....Brrrrr met dat natte weer heb ik het snel koud. Gelukkig ligt er een heerlijk dekentje op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihihi dat dekentje ligt er bij ons in de zomer ook nog. ik vind het zo lekker om s avonds op de bank te kruipen onder het dekentje.

      Verwijderen
  6. Ik overdag soms wel inderdaad. Het is toch wel vrij frisjes. Maar wel zo min mogelijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen