vrijdag 1 april 2016

Verkopen en oudergesprek

De laatste week is weer eens omgevlogen. Druk ben ik met mensen contacten die reageren op mijn advertenties via marktplaats, wie had gedacht dat het bijna een dag taak zou zijn? Foto's maken, advertenties online, mails beantwoorden en dan na 19 mails er achter komen dat de bewuste meneer of mevrouw er toch maar vanaf ziet.

Een vrouw die een bod heeft gedaan en het daarna toch maar herziet want ze vind dat ze toch te hoog heeft geboden. Is te proberen niet waar? En serieus 20 euro bieden op iets met een nieuwprijs van 119 euro vind ik nou niet echt van dat je zegt een te hoog bod. Eenmaal overeengekomen dat het 20 euro blijft. Gaat ze er een paar dagen tussen uit. En volgt er stilte. Wel krijg ik meerdere biedingen op dit product vele malen hoger, maar ik ben iemand die zich graag aan een afspraak houd en geef het de voordeel van de twijfel. Gelukkig komt de mevrouw haar afspraak na en verkopen wij het voor 20 euro.

Tja je kunt er maar druk mee zijn. We hebben er de afgelopen week maar mooi weer 50 euro mee verdient.

Deze week stond er ook een ouder gesprek in de agenda met de juf van oudste. De Cito uitslagen werden besproken en een losstaande reken en taal toets. Zoontje heeft prachtige uitslagen. Toch was ik zeer verbaasd, zoontje scoorde maar liefst een 9,5 voor de rekentoets en een 10 op de taaltoets. Tja je zou er haast van naast je schoenen gaan lopen. Wij zijn super trots natuurlijk! Of we het er mee eens zijn dat hij na de zomervakantie inderdaad naar groep 3 door stroomt. Ja met deze bevestiging natuurlijk wel. Toch is het gevoelsmatig wel een dingetje een 5 jarige in groep 3. Vanaf nu mag oudste elke week een ochtend in groep 3 oefenen samen met een klasgenootje. Ze krijgen daar dan gewoon les. Gister mocht hij er voor het eerst heen en kwam trots thuis met zijn werkje. Ze kregen woorden te horen die ze dan moesten opschrijven. Wat me zeer heeft verbaast. Want ik had geen idee dat hij het al beheerst. woorden als geit, wiel, boek, hijs, allemaal foutloos. Ik Kan me nog goed herinneren dat ik begon met maan, roos, vis en dat ik dat best wel een uitdaging vond!

Hoe was jullie week?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten