zaterdag 21 juni 2014

spullen

Sinds we ons een stuk bewuster worden van de spullen om ons heen ga je er ook anders naar kijken. de spullen die eerst zorgde voor het gezellige sfeertje die staan me steeds meer in de weg. Hoe heb ik het zo gezellig gevonden? dat ik al die spulletjes elke keer moest schoonmaken, dat ik regelmatig op die spulletjes uit gekeken was en dan dus maar weer naar de winkel ging om andere spulletjes neer te zetten. en de oude spulletjes werden in bakken gedaan en opgeslagen tot, ja tot wanneer eigenlijk?

langzaam maar zeker verdwijnen er steeds meer van die spulletjes. Die ooit zo gezellig waren en waarvan ik nu dubbel geniet dat ze verdwijnen. dat we ruimte krijgen. Wat geniet ik er van dat we al die spulletjes niet meer nodig hebben om het gezellige gevoel te creëren in huis. En het is ook zo heerlijk schoonmaken. Met het afstoffen hoef ik niet eerst de hele kast te ontdoen van alle overbodige dingen die er opstonden. Het is nu een kwestie van doekje er over.

Al die spulletjes hebben we nu in een kast staan. Zo hou ik overzicht van wat er nog weg kan en zwerft het niet door het hele huis heen. Ik zet het op de foto en plaats advertenties op M arktplaats. is er niemand die er op reageert probeer ik het nog een keer en daarna mag het van mij naar de kringloop. De dingen die we verkopen die leveren dan niet alleen ruimte op en tijd maar ook een extra zakcentje. We sparen dat allemaal op in een pot en dat willen we gaan gebruiken als zakgeld voor de vakantie. Voor mij een stok achter de deur om ook daadwerkelijk advertenties te blijven maken.

Er verdwijnen steeds meer spullen waar je eerst denkt echt niet zonder te kunnen. Zo ook onze computer. De computer stond boven op de overloop op een bureau. Voorheen was dat een hele fijne plek om te zitten en de computer daadwerkelijk te gebruiken. Maar sinds de kinderen er zijn stond de computer eigenlijk stof te happen de plek bleek helemaal niet logisch. Het enige moment dat ik achter de computer kroop was als de kinderen sliepen. En laat nu juist dat het probleem zijn. Omdat hij op de overloop stond werden de kinderen er wakker van. Het zijn moeilijke slapers dus wilde ik ook nooit het risico nemen dat ze er wakker van zouden worden. Als dat gebeurde dan wist je dat het een hele lange avond zou worden. Inplaats van de computer aan te zetten pakte ik altijd de laptop erbij.
Het gevolg was ook dat het bureau ook niet echt meer voldeed aan zijn functie, het werd een soort van pleur er maar neer plek voor spullen waar we niet zo snel een plekje voor wisten, of er lagen spullen waar we simpel weg geen zin in hadden om ze op te ruimen. Inmiddels hebben we dus de computer verkocht en staat het bureau bij onze oudste zoon op de kamer. heerlijk kan hij er een puzzel op maken, lekker kleuren. Hij kan zich nu goed terug trekken op zijn kamertje en de overloop is nu heerlijk ruim. Met elektronische spullen is het wel zo hoe langer je wacht met de knoop door te hakken hoe minder iets waard word. Dat heeft dan niet zozeer te maken met de werking van het product maar meer met de veranderingen op de markt en dat gaat heel erg snel op computer gebied.

wat hebben jullie weg gedaan waarvan je dacht niet zonder te kunnen, En wat je totaal niet mist?
of heb je juist iets weg gedaan waar je ontzettend veel spijt van hebt?






2 opmerkingen:

  1. Zo kocht ik ooit een stoomreiniger. Ik heb dat ding heel veel gebruikt: dweilde ermee, zeemde de ramen, maakte er de hele badkamer mee schoon... Maar toen we kinderen kregen belandde het ding op een plank in de kast. Ik was namelijk veel te bang dat er iets mis zou gaan en dan is het wel kokend water waar je me werkt en stel je voor dat een van de kinderen er brandwonden door zou oplopen of nog erger... Jarenlang stond de stoomreiniger in de kast en een par jaar geleden heb ik hem weggedaan. De kinderen waren toen al een stuk groter, maar ook omdat ik in tussentijd ben gaan besparen leek het me goedkoper om gewoon met een sopje schoon te maken dan met de stoomreiniger. Het ding heeft eigenlijk jarenlang in de weg gestaan en het was fijn om hem op te kunnen ruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wij hebben inderdaad ook nog een stoomreiniger staan, die heel af en toe de kast uit komt toevallig afgelopen week. Ja het maakt wel fijn schoon. Maar de kosten en de tijd, Het speciale water wat we aanschaffen zodat de stoomreiniger niet vol kalk komt. het gedoe van het warm worden tot hij eindelijk gebruiksklaar is en de angst dat de kinderen zich er aan kunnen branden resulteert toch vaak dat we gewoon simpel weg een emmer sop met een doek of dweil erbij pakken. bedankt voor je inzicht! En wie weet nemen wij ook ooit eens afscheid van dat sta in de weg apparaat maar of ik daar nu al aan toe ben?

      Verwijderen