zondag 18 september 2016

De tuin met een staartje

Zo blij waren wij dat de tuin klaar was. Helemaal tevreden met het resultaat. Ik werd gewoon vrolijk van de plantjes in de bakken en dacht ja dit hebben we goed gedaan zo!

Helaas ontdekte we de eerste week en krimpscheur in een tegel. Kan gebeuren natuurlijk maar vervelend is het wel. De stratenmaker kwam terug om de tegel te vervangen. Hij boorde diverse gaten in de tegel om hem er uit eindelijk met grof geweld uit te halen. De nieuwe tegel liet hij in het gat zakken en de tuin was weer een plaatje. Was het niet dat hij met het boren water gebruikte en dit een nare sluier achterlaat in de tuin. Helaas laat die sluier zich niet zomaar verwijderen zelfs een hogedrukspuit bied geen oplossing. De stratenmaker verzekerd ons dat het over enige maanden er uit gesleten is door de regen en dat het echt goed komt. Oke eind goed al goed dachten wij.

Tot we vorige week rare roest vlekken ontdekte in de tegels. Hoe langer en beter je kijkt hoe meer plekken je ziet. Het begint met een heel klein puntje roest en zet uit tot een flinke roest plek. Niet mooi en zo zonde! Dus wij namen weer contact op met de stratenmaker en lieten hem foto's zien. Ja zegt hij dat gebeurd wel eens als er een te hoog ijzer gehalte in het zand zit waar ze de beton tegels van maken. Er is weinig aan te doen. Manlief gaf aan dat roest uitzet en dat dit dus alleen maar zou gaan verergeren. Ja dat klopt. De stratenmaker gaf aan dat hij met de leverancier in gesprek gaat en met de fabriek hoe ze dit voor ons het beste kunnen oplossen.

De stratenmaker gaf ook aan dat hij eigenlijk zijn werk al had gedaan en dat hij de tegels niet opnieuw gaat leggen. Mocht de fabriek een nieuwe partij tegels leveren moeten ze ook een stratenmaker leveren. 'Want dit gaat niet over mijn rug'. Ik begrijp die opmerking wel want hij heeft zijn werk prima afgeleverd. Het is zuur voor ons beide. Wij zitten nu met een tuin waar we niet tevreden over zijn. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat voor staartje dit nog gaat krijgen. Ik houd jullie op de hoogte.

5 opmerkingen:

  1. Ik snap die stratenmaker wel, hij heeft idd goed werk afgeleverd en nog service na gegeven.
    Nu vraag ik mij af, of hij ook de tegels heeft geleverde, want dan zal hij bij de fabrikant kunnen verhalen en met hem af moeten spreken hoe hij dan gecompenseerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap die stratenmaker wel, hij heeft idd goed werk afgeleverd en nog service na gegeven.
    Nu vraag ik mij af, of hij ook de tegels heeft geleverde, want dan zal hij bij de fabrikant kunnen verhalen en met hem af moeten spreken hoe hij dan gecompenseerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonde is dat zeg. Hoop dat de fabriek met een oplossing komt..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend zeg! Ik zou denken dat de fabriek dan mag zorgen voor plaatsing opnieuw. De stratenmaker kan hier idd niets aan doen. Hopelijk vinden jullie een goede oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tsjonge wat vervelend zeg! Het is echt best een flinke vlek. Eerst dacht ik dat het een goudvisje was. Ik vind de stratenmaker niet zo behulpzaam klinken...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen