Een aantal weken terug schreef ik over de brief die wij ontvingen van het incasso bureau. Hoe staat het er nu mee?
Wekelijks belde wij 2 x met de belastingdienst voor een update van ons dossier. Ondanks dat ze ons beloofd hadden contact op te nemen met ons, hebben wij daarvan tot op heden nog niets vernomen. Sterker nog de eerste paar keer dat wij belde melde ze ons dat ze ons niets konden vertellen met betrekking tot ons dossier omdat er nog niets was aangevuld. Gelukkig kon de medewerker die we vorige keer aan de telefoon hadden melden dat ons dossier op afgerond staat. Dat we de brief die we van het incassobureau hebben ontvangen als niet verzonden mogen beschouwen. Toen manlief vroeg om een bevestigingsbrief van deze afhandeling melde de medewerker ons dat hij die ons helaas niet toe kon sturen ivm fraude of onderscheppingsgevaar met de post of via de mail.
Ik blijf het een raar verhaal vinden. Dus deze week bellen wij nog maar een keer met de belastingdienst en wil ik wel heel graag bevestiging ontvangen dat wij inderdaad de rekening van het incassobureau niet hoeven te betalen omdat het geld inmiddels in het juiste potje of met het juiste betalingskenmerk geregistreerd staat.
Wat zouden jullie doen? er nogmaals achteraan bellen? of de medewerker op zijn woord geloven dat het inderdaad geregeld is?
Bellen tot je 3 keer hetzelfde antwoord gekregen hebt. En een brief hoeft toch niet via de post. Die zou toch immers verdwijnen ;)
BeantwoordenVerwijderenZo is het ook. Ik zal er nogmaals achteraan bellen.
VerwijderenIk zou bellen en het nog eens vragen. Dan zeggen dat je dit antwoord graag wil opnemen als bewijs. Heb ik ooit gedaan toen ik niet van een proefabonnement afkwam....
BeantwoordenVerwijderenEn anders een mail sturen met naam van de medewerker die dit heeft gezegd. Vragen of je een bewijs krijgt dat het dosier is afgesloten.
Ik zou bellen en het nog eens vragen. Dan zeggen dat je dit antwoord graag wil opnemen als bewijs. Heb ik ooit gedaan toen ik niet van een proefabonnement afkwam....
BeantwoordenVerwijderenEn anders een mail sturen met naam van de medewerker die dit heeft gezegd. Vragen of je een bewijs krijgt dat het dosier is afgesloten.
Wat een goed idee van het opnemen van het gesprek! Bedankt voor de tip.
VerwijderenIk zou de medewerker niet geloven en zeker een bevestiging willen ontvangen. Als ik bij een klantenservice geen duidelijk/goed antwoord krijg dan bel ik ze gewoon nog een keer. Meestal krijg ik dan een andere medewerker aan de telefoon die een ander antwoord geeft..
BeantwoordenVerwijderenWat ik zo lastig vind aan verschillende antwoorden, is dat je niet weet wat nou het juiste is. tja toch maar achter een bevestigingsbrief aan.
Verwijderenzeker bellen. En anders maar een brief via mijnoverheid.nl vragen...
BeantwoordenVerwijderenDat hebben wij inderdaad gedaan maar ook dat was niet mogelijk...
VerwijderenNiet vragen maar eisen dat er een bevestiging wordt gemaakt en wat nou fraude gevoelig ze sturen zoveel per post met allerlei gegevens waaronder Burger Service Nummer.
BeantwoordenVerwijderenJe wil je eigen dossier ook compleet hebben als het incassobureau achteraf toch nog (per ongeluk) erop terug komt.
Dat is precies de reden waarom wij bevestiging willen om ons eigen administratie op orde te hebben.
VerwijderenZe kunnen alles per post sturen, inclusief aanslagen met zo'n beetje al je persoonlijke financiële gegevens erop, dan kan zo'n bevestiging ook écht wel. Ik zou geloof ik net zo lang bellen tot ik die bevestiging ook daadwerkelijk kreeg. Al is het maar iets als 'Mevrouw Amandjuh88 heeft niets meer open staan bij ons'.
BeantwoordenVerwijderenWij nemen komende week nogmaals contact op met ze.
VerwijderenIk zou het denk ik nog een keer navragen. Want je weet het maar nooit... En dan dat je het op schrift hebt.
BeantwoordenVerwijderenHuisvlijt
Voor mijn eigen gemoedsrust wil ik het graag zwart op wit hebben. Inderdaad want je weet maar nooit..
VerwijderenIk zou zeker nog een keer bellen en een bevestiging eisen. Je maakt mij niet wijs dat het niet mogelijk is dat per brief te bevestigen. Succes!
BeantwoordenVerwijderenDankjewel, gaan we doen!
Verwijderen